Sunday, September 26, 2010

Task Haiwan : Burung Undan, Zoo Negara


Penyegan agaknye... Tiap kali aku datang ak tangkap gambar diaorang pasti 'Bontot' yang diaorang bagi kat aku... Nak ditangkap dari angle lain, tak cukup panjang pulak lens aku... So, ini jer yang mampu aku capture...


Gambar2 masih di dalam Zoo Negara.... Kawasan tasik... Yang bestnye kalau aku ke sini aku akan tunggu waktu staff Zoo Negara beri makan.... Biasanye jadual untuk burung2 ini pada pukul 11.15 pagi... Dah sure aku takkan berganjak selagi mereka tak datang beri makan pada burung2 ni... Kalau korang nak tahu, gambar burung2 terbang dalam entry yang lepas biasanye aku akn capture pada waktu mereka diberi makan.. Time tu semua burung2 yang bersarang di serata zoo akan terbang turun... Masa nilah kita nak capture moment tu... Nanti try yer... :)

4 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

salam pakngah...
saya ada permintaan laa pakngah..
boleh tak pakngah buat tutorial penggunaan DSLR :)
ja sampai skg tak tahu penggunaan ISO bila masa nak guna nya :)

bye the way cantik laa foto burung atas nie...'tajam' sekali hehe

Nur -al- Ain said...

bontot pun tetap sharpppp.. haahhaaaa

Chilabaey's Central said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Salam Cikgu...

Buat tutorial yer.... Saya pun bukan pandai sangat, tapi Insyallah saya akan buat entry pasal tu... Jadi cikgulah pulak lepas ni...

Terima kasih.... :)

Chilabaey's Central said...

To: Nur-Al-Ain...

Bontot... Bontot.... Hehehehe.... ;p