Tuesday, November 9, 2010

Task Struktur : Masjid An-Nabawi, Madinah


Alhamdulillah aku dah pun menjejak kaki di Madinah... Di mana terletaknye Masjid An-Nabawi... Dan di situlah juga bersemadinye Rasullullah kita... Di Madinah ni keadaannye tenang berbanding Mekah... Urusan ibadah Umrah agak teratur... Seronok dan sangat berbesar hati aku dapat berada di sana... Insyallah akan aku jejak lagi sekiranye ada rezeki lagi....



Time ni aku berjalan2 disekitar perkarangan masjid... Struktur bangunan dan senibinanye sangat aku kagumi... Walaupun agak besar bangunannye tetapi pembuatannye memang takde tolok bandingnye... Tiada cacat cela pun setiap sudutnye... Kat dalam tu boleh pulak aku sesat sekejap sebab struktur tiangnye dan rekaan dalamannye sama sajer... So, aku sesat untuk cari pintu masuk aku mula2... Tau2 dah salah pintu.... Kenalah tawaf sekejap keliling masjid tersebut...



Suasana petang diperkarangan MAsjid An-NAbawi... Ketika ini matahari sudah mahu melabuhkan tirainye... Cahaya yang ada menimbulkan dan menguatkan lagi colour bangunan tersebut... Sangat2 cantik.... 


8 comments:

wa kaljis said...

Bilalah sampai seru saya pulakkan.. teringin gak nak pergi.. alhamdulillah tahniah pd encik chilabaeys sebab berkesempatan menjadi tetamu Allah di sana.. org lain umrah pun belum tentu sampai.. bukan senangkan..

erolnukman said...

tulah..sama dgn wa kaljis...teringin bnr nak sampai ke sana...

♥♥ eija ♥♥ said...

teringat masa g umrah dulu bila melihat gambar pakngah nie..


bilaa laa boleh g lagi nie...

anyway lupa nak congrats pakngah gambar pakngah masuk majalah, lagi best kalau de gambar pakngah kan hehe baru glamor hehe

Nem0 o0h Nem0 said...

masjid yg terindah.bila pergi sekali pasti nak g lagi.tenang jek duk kat dalam tu kn.best..

Chilabaey's Central said...

To: Wa Kaljis

Insyallah... kalau ada rezeki lebih tu buatlah... Seronok sebenarnye... Mula2 tu memanglah takut, sebab kita ni kan terlampau baik sangat di sisi Allah... :(

Chilabaey's Central said...

To: erolnukman...

Insyallah kalau ada rezeki nanti, kena pergi juga... :)

Chilabaey's Central said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Tu lah pasal... Ingat nak juga pergi lagi... Kena kumpul duit lagi ni...... :)

Chilabaey's Central said...

To: Nem0 o0h Nem0

Betul apa yang dikatakan... Sangat2 tenang jer semasa di sana... Jom pergi lagi nak... :)